hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان شرقی| نیازی به هزینه اضافی و شناسایی دوزبانه‌ها نیست

آذربایجان شرقی| نیازی به هزینه اضافی و شناسایی دوزبانه‌ها نیست

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی بابیان اینکه آموزش‌ در مدارس باید بر اساس ظرفیت آموزشی کودکان تنظیم شود، گفت: نیازی به هزینه اضافی و شناسایی دوزبانه‌ها نیست، زبان رسمی کشور فارسی است ولی زبانهای محلی نیز باید در کنار آن حفظ شوند.

محمد وحدتی هلان با اشاره به اصل ۱۵ قانون اساسی اظهار کرد: در این اصل به‌صراحت آمده است که زبان و خط رسمی مردم ایران، فارسی است و مکاتبات و کتب درسی به زبان فارسی بوده و استفاده از زبان‌های محلی و قومی در مطبوعات و رسانه‌ها و تدریس ادبیات آن در مدارس در کنار زبان فارسی آزاد است. او افزود: به تعبیر قانون اساسی، باید زبان‌های محلی را در کنار زبان فارسی حفظ کنیم، اگر به تحصیل به زبان مادری و استفاده از آن در مطبوعات توجه نشود، فرهنگ‌های قومی به‌تدریج از بین می‌روند. او با تأکید بر اینکه علم پزشکی هم می‌گوید نباید از یک کودک بیش‌ازحد توانش انتظار داشت، ادامه داد: باید از یک کودک چه درزمینه آموزش زبان و چه در سایر زمینه‌ها در حد توانمندی‌هایش انتظار داشت، در غیر این صورت کودک دچار سرخوردگی می‌شود. وحدتی گفت: هیچ کودکی تحت‌فشار مطلبی را یاد نمی‌گیرد، توانمندی کودکان باهم متفاوت بوده و باید در این مسائل انعطاف‌پذیر بود.

بر اساس این گزارش؛ معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش چندی پیش‌گفته بود: اگر دانش آموزان ۲ زبانه شناسایی نشوند و آموزش نبینند بعد از چند سال مدرسه را رها می‌کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد